Historia marki Burberry
1856
Thomas Burberry, 21-letni uczeń sukiennik, otworzył mały sklep konfekcji w Basingstoke, Hampshire, Anglia.
1880
Burberry dokonuje odkrycia gabardyny – oddychającego, wodoodpornego i odpornego na podarcia materiału. Materiał zostal opatentowany w 1988 roku. Burberry była pierwotna nazwą, ale potem szybko przestawił się na Burberrys, ponieważ wielu klientów z całego świata zaczęło nazywać go Burberrys Londynu. Nazwa ta jest nadal widoczna na wielu starszych produktach Burberry.
1891
Od tego roku działalność prowadzona jest jako Thomas Burberry & Sons, firma otworzyła sklep w londyńskiej dzielnicy West End w 30 Haymarket, który jest teraz w miejscu siedziby firmy Burberry.
1895
Burberry stworzyła Tielocken, poprzednika płaszcza, który został przyjęty przez brytyjskich oficerów w czasie wojny burskiej.
1901
Znaczek jeźdźca na koniu (Equestrian Knight) pojawił się po raz pierwszy wraz z łacińskim słowem „Prorsum”, czyli do przodu.
1909
Firma rejestruje „Equestrian Knight” znakiem towarowym. Zbroja oznacza ochronę zapewnianą przez odzież wierzchnią, „Dżentelmeni Kawalerscy” odzwierciedlają spółkę i jej standardy – m.in. uczciwość. Natomiast łaciński przysłówek „Prorsum” („do przodu”) mówi o innowacyjności tkanin i stylu Burberry.
1914
Na zlecenie Departamentu Obrony Wielkiej Brytanii Burberry dostosowuje jej wcześniejszy projekt płaszcza do nowych wymogów walki. Burberry dodał epolety i „D” pierścienie.
1920
Burberry Check (formalnie znany jako Haymarket Check czy Burberry Classic Check), zarejestrowano jako znak handlowy, została wprowadzona w podszewkę płaszcza w 1924 roku.
1967
Burberry Check została zastosowana do parasoli, bagażu i szaliki.
1988
Poraz pierwszy została zaprezentowana kolekcja Thomas’a Burberry w Wielkiej Brytanii a w 1990 roku została zaprezentowana w Stanach Zjednoczonych. Nowy towar został wyceniony od 15 do 30 procent mniej niż linie Burberry projektanta.
1999
Burberry rozpoczyna kolekcję Prorsum.
2006
Christopher Bailey zadebiutował „Housecheck”. Jest to modyfikacja słynnej już szachownicy Novacheck.
If you would like to offer your article, then the name should sell this
Then I realized professional essay writer that it really was possible to earn a B!””I needed my college paper to be impressive.
essay.